Samenwerking

 
 
Schermafbeelding 2020-11-04 om 14.30.33.png

Versawards

In goed overleg met onze leden hebben wij besloten om mee te werken aan de totstandkoming, de jurering en uitreiking van de VersAward(s). Deze awards zijn een mooie en ook terechte aanvulling op de reeds bestaande Foodawards. Vers is echt een ander spel en kent veel uitdagingen.

Wij zien jaarlijks een enorm aanbod van nieuwe producten waarbij een groot aantal van de producten niet in staat is marktaandeel te veroveren en automatisch weer uit het schap of koelvak verdwijnen.

Mede door de jurering van Ver(s)kennersleden gebruik makend van data, consumentenoordeel en eigen inzicht wordt een unieke shortlist voorgesteld met nieuwe versproducten.

Wij vinden het belangrijk dat leveranciers van deze nieuwe producten via de VersAward(s) extra exposure krijgen op het gebied van communicatie en middels publicaties rondom de uitreiking. Hopelijk kunnen zij mede hierdoor de vers uitdagingen het hoofd bieden en marktaandeel veroveren.

 

page_1.jpg

vers in retail

In samenwerking met Food Personality en IRI is het idee ontstaan om een magazine uit te geven speciaal gericht op vers foodsector in Retail. De vers food sector kent vele uitdagingen.

Onze vereniging heeft mede dankzij haar diverse ledenbestand veel kennis en kunde op gebied van versbeleving. In het verlengde daarvan hebben we ook veel ervaring met conceptontwikkeling in huis. Tijdens onze kwartaalbijeenkomsten analyseren we per thema veel innovaties en creëren we die soms ook. De uitkomsten daarvan wisselen we onderling uit. 

Deze kennis willen wij ook meer extern gaan profileren. Kennis die onze leden opdoen in zowel hun werkveld als onderling willen zij graag delen. In de Vers in Retail edities publiceren wij artikelen die relevant zijn voor onze sector.

H41-850x500.jpg

start up’s

Wij bieden nieuwkomers in de sector een podium om hun concept onder de aandacht te brengen tijdens onze jaarlijkse innovatiedagen. Dit jaar kozen wij na een voorselectie uit zes deelnemers het duurzaamste foodconcept.
De Krekerij heeft deze prijs gewonnen en krijgt een jaarlidmaatschap van de vereniging.

Uiteraard blijven wij alle deelnemende partijen op de voet volgen en daar waar gewenst coachen en helpen om van hun foodconcept een succes te maken.